Η ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΑΓΝΩΣΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΕΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΝΟΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΑΥΤΟ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ.
Σε περιφερειακά κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως καλή ώρα είναι η χώρα μας, η γραμμή πλεύσης από τις Βρυξέλλες είναι πάρα πολύ ισχυρή. Οι εδώ διοικούντες πολιτικοί και διαχειριζόμενοι την εξουσία της καθημερινότητας έχουν ελάχιστες δυνατότητες να παρεκκλίνουν, ως γνωστόν, από την κεντρική αυτή γραμμή.
Πολλές φορές, λόγω έλλειψης πολιτικής βούλησης, η διαχειριστική τους ικανότητα περιορίζεται ακόμη περισσότερο σε επικοινωνιακές τακτικές, κυρίως διαφημιστικού χαρακτήρα, για την εξασφάλιση μέσω εκλογών της παράτασης της διαχειριστικής τους θητείας. Βέβαια, αυτό έχει ελάχιστο πολιτικό χαρακτήρα, αλλά, απαιτεί μείζονα επικοινωνιακή τακτική.
Η πρόκληση μιας συγκεκριμένης φοβικής αντίδρασης, π.χ. αποχώρηση του α ή β πολιτικού – διαχειριστή με κάποια δημοφιλή ερείσματα στο κοινό αποτελεί έναν επιπλέον λόγο αύξησης του κοινού αυτού, από τον φόβο μην απωλέσει μέσω του αρχηγού του την εκπροσώπηση στη διαχείριση της καθημερινότητας, με αποτέλεσμα να θιγούν τα συμφέροντά του.
Εάν η απειλή αυτή, όμως, αφήνει το μεγάλο εκλογικό σώμα αδιάφορο ή πολλές φορές δρα και με καταλυτική ανακούφιση στη δήλωση της φυγής, τότε αυτή η δήλωση ενεργεί επικοινωνιακά σαν μπούμερανγκ, κατά το λαϊκό «παράτα μας, να ησυχάσουμε».
Το ερώτημα είναι τι βοηθάει να τα ξέρουμε όλα αυτά. Η βοήθεια έγκειται στο γεγονός ότι γνωρίζοντας αυτά τα επικοινωνιακά τερτίπια, προφυλάσσεται ο πολίτης αποστασιοποιούμενος μέσα στην μοναξιά του και την απομόνωσή του. Αυτό τον βοηθάει να περιφρουρήσει έστω και τα ελάχιστα που έχουν μείνει αληθινά δικά του σαν θησαυρό για μια νέα πολιτική αρχή, αν κάποτε έρθει.
Επειδή περνάμε τον αιώνα της εξατομίκευσης, η αυτοκριτική και η γνώση του ατομικού ζωτικού χώρου παραμένει ύστατη πολιτική αρχή. Το δε νευρομάρκετινγκ, τουλάχιστον αυτό που ασχολείται με την πολιτική, οφείλει να γίνει σαφώς πιο έξυπνο για να μπορεί να πλησιάσει το σημερινό επίπεδο του μέσου Έλληνα πολίτη.

0 Comments:

Post a Comment



Δημοφιλείς αναρτήσεις

 

© 2006 | Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger by Blogcrowds.