ΑΓΟΡΕΣ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ

11.000 ΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
20.000 ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ
ΑΤΕΛΕΙΩΤΕΣ ΩΡΕΣ SHOPPING

Μια καινούρια επιστήμη εξελίσσεται ραγδαία σε σχέση με τις πωλήσεις κάθε είδους, πρόκειται για το λεγόμενο “neuromarketing”. Εργαλείο του είναι οι τελειοποιημένες κλασικές γνώσεις της νευρολογίας και της έρευνας του εγκεφάλου. Κίνητρο είναι ο υπερκαταναλωτισμός για τη συντήρηση της παγκοσμιοποίησης και του υπερτροφικού καταναλωτισμού, και στόχος ο μέσος άνθρωπος.
Στον τελευταίο, βασικά, η στόχευση είναι στην συμπεριφορά του, και συγκεκριμένα, στην αγοραστική του διάθεση. Αποτελέσματα ερευνών από το πεδίο της νευρολογίας και της βιονευρολογίας παλαιότερων ετών μας εξασφαλίζουν τη γνώση των εγκεφαλικών νευρονικών τόξων που ενεργοποιούμενα κατάλληλα οδηγούν τον άνθρωπο στην κατανάλωση. Π.χ. ένα «τριγωνικό» νευροβιονικό τόξο μεταξύ της αμυγδαλής (κέντρο μνήμης), του προμετωπιαίου λοβού (κέντρο απόφασης) και της νήσου του εγκεφάλου (ρυθμιστής συναισθημάτων), μπορεί ενεργοποιούμενο κατάλληλα να προωθήσει άνετα τη μαζική αγορά ενός χρωματιστού κόκκινου κουτιού με μια άσπρη ρίγα στη μέση, μιας άγευστης σοκολάτας με ωραίο περιτύλιγμα ή μεταλλαγμένου ρυζιού, τυλιγμένο με χαρτόνι από τις Ινδίες.
Εάν ο ερεθισμός (οπτικός, ακουστικός, απτικός, ηχητικός) δοθεί κατάλληλα ξεσηκώνονται στον εγκέφαλο μνήμες που ερεθίζουν το κέντρο δράσης για την αγορά όλων αυτών των αχρήστων πραγμάτων.
Με μια τηλεόραση –που έχει χάσει πλήρως τον ενημερωτικό της χαρακτήρα και είναι απλώς «εργαλείο» της διαφήμισης- η επιτυχία του «Ψωνίζετε ή χανόμαστε» είναι δεδομένη.
Βέβαια, μέσω της τηλεόρασης η διαφήμιση με καταναλωτικά προγράμματα ομογενοποιεί τα συναισθήματα και την αντίληψη του κοινού που, αφού πρώτα το φέρει σε πανικό με επιλεγμένες ειδήσεις, το ηρεμεί με κατάλληλα έγχρωμες και σωστή μουσική υπόκρουση. Έτσι, απενεργοποιεί τη νήσο του εγκεφάλου, που αναφέραμε παραπάνω, και δραστηριοποιεί το κίνητρο της πώλησης.
Οι κάθε είδους πωλητές που έχουν στη διάθεσή τους τα μέσα αυτά είναι πλέον τόσο αλαζόνες, που δεν κρατάνε ούτε τα μέχρι τώρα τυπικά προσχήματα. Έχουν αναπτύξει μια τέτοια επικοινωνιακή συμπεριφορά που αν ο μέσος καταναλωτής την παρακολουθήσει με στωικότητα, είναι πολύ πιθανό να μην ψωνίσει τίποτε στις γιορτές.



0 Comments:

Post a Comment



Δημοφιλείς αναρτήσεις

 

© 2006 | Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger by Blogcrowds.