Μια Γερμανική υπερπαραγωγή με ιστορικές αναφορές δημιουργεί ένα νέο φιλμ πρόσφατα στις θέσεις κινηματογράφου βασισμένο στις σύγχρονες αρχές της νευρολογίας και νευροφυσιολογίας. Η υπόθεση του φιλμ είναι μια χιλιοειπωμένη, χιλιοπαιγμένη γερμανική ιστορία, που τα τελευταία 30 χρόνια τουλάχιστον 1 έως 2 φορές το χρόνο, απασχολεί για εβδομάδες το γερμανικό κοινό. Πρόκειται για το φημισμένο «γερμανικό φθινόπωρο».
Πρόκειται για την ιστορία της Φράξιας του Κόκκινου Στρατού (RAF). Είναι ένα αιματηρό κίνημα της νέας γενιάς τρομοκρατών, πολλοί εκπρόσωποι της οποίας ακόμη είναι εν ζωή (ελεύθεροι ή σε φυλακές) και αναφέρεται επιλεκτικά σε κάποια τρομοκρατικά κινήματα τους.
Το φιλμ δεν προσθέτει τίποτα καινούριο στην ιστορία και επιχειρεί απλώς ένα καινούριο βιογραφικό ντοκιμαντέρ της όλης υπόθεσης. Το καινούριο στο φιλμ είναι ότι βασίζεται σε ένα τέχνασμα δανεισμένο από την νευροφυσιολογία, που ανεβάζει τεράστια το ενδιαφέρον του, διότι είναι το πρώτο του είδους του στον κόσμο.
Πρόκειται για το εξής: όταν δείχνουμε σε ένα άτομο μια «παγωμένη εικόνα», τελείως αυθόρμητα ερεθίζονται οι εγκεφαλικοί σχηματισμοί, οι οποίοι ανακαλούν από την μνήμη τις εντυπώσεις σχετικά με την εικόνα αυτή. Με τον τρόπο αυτό η μνήμη θέτει σε κίνηση ένα παλιό γεγονός μαντεύοντας και τα υπόλοιπα που θα ακολουθήσουν. Στο φιλμ, λοιπόν, όταν ερεθίζεται με αυτόν τον τρόπο η μνήμη του θεατή σχετικά με το γεγονός με την καινούρια αφετηρία, δεν τον αφήνει πλέον να μαντεύσει, αλλά, του παρουσιάζει τα γεγονότα, έτσι όπως κυλούν οι σκηνές του φιλμ μετά από την εικόνα. Δηλαδή, τον βάζει σε μια νέα εμπειρία σε συνέχεια με το παλιό βίωμα που το έχει δει και σκεφθεί άπειρες φορές, αλλά, με νέα εξέλιξη. Έτσι, πλέον βιώνει ο θεατής εκ νέου και πιστεύει αυτά που βλέπει, με αποτέλεσμα να ζει την παλιά ιστορία με μια νέα θεώρηση.
Με αυτόν τον τρόπο εκατομμύρια θεατές θα δουν ένα θρίλερ-πραγματικότητα και αν έχουν ακούσει κάτι για αυτό, που σχεδόν όλοι οι ευρωπαίοι πάνω από 50 ετών είχαν βιώσει κάτι παρόμοιο, θα το έχουν πλέον καταγράψει σαν δική τους ιστορία.
Πρόκειται για ένα πολύ αξιόλογο νέο γεγονός στην κινηματογραφία, που κανείς δεν θα μπορούσε να δώσει τελειότερα από τους Γερμανούς τελειομανείς δημιουργούς του.
Όπου πλέον η εικόνα γίνεται προσωπικό βίωμα σχεδόν ασυνείδητα και μέρος της προσωπικότητας του κάθε θεατή.
Ετικέττες: νευροφυσιολογία, τέχνη
0 Comments:
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΟΙ ΠΟΝΟΙ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΙΔΥΜΟ ΕΙΝΑΙ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΕΡΟΙ ΣΕ ΦΑΡΜΑΚΑ ΚΑΙ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ ΔΕΝ ...
-
Το εγκεφαλογράφημα είναι εδώ και μισό αιώνα πλέον γνωστό στην κλινική ρουτίνα. Κυρίως, χρησιμοποιείται για τη διάγνωση των εκφυλιστικών παθή...
-
Ο ΕΡΠΗΣ ΖΩΣΤΗΡΑΣ ΠΟΛΥ ΤΑΚΤΙΚΑ «ΧΤΥΠΑΕΙ» ΣΕ ΜΕΡΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ, ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΔΙΑΓΝΩΣΤΕΣ. ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ...
-
ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΛΟΓΩ ΖΕΣΤΗΣ ΚΑΙ ΥΓΡΑΣΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΩΝ ΠΟΙΚΙΛΟΧΡΟΥ ΠΙΤΥΡΙΑΣΗΣ Αν και η βασική αιτία της εμφάνισης της πο...
-
ΣΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ASPERGER ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΕΛΑΦΡΑ ΜΟΡΦΗ ΑΥΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ, ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΚΑΠΟΙΩΝ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΩΝ ...
-
Η ΜΥΟΤΟΝΙΚΗ ΔΥΣΤΡΟΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΡΓΑ ΕΞΕΛΙΣΣΟΜΕΝΗ «ΥΠΟΥΛΗ» ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΠΟΥ «ΞΑΦΝΙΑΖΕΙ» ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΗΣ. Είναι πάρα πολύ δύσκολο για έναν γι...
-
Με τρομερή συχνότητα εμφανίζεται τον τελευταίο καιρό ο έρπης ζωστήρας. Πρόκειται για κόκκινες επώδυνες φουσκάλες με φαγούρα και πόνο, ταξιδε...
-
ΟΙ ΑΡΑΧΝΟΕΙΔEIΣ ΚΥΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΟΙ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΑΧΝΟΕΙΔΗ ΜΗΝΙΓΓΑ ΤΩΝ ΤΟΙΧΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΚΑΙ Κ...
-
ΠΟΛΥ ΤΑΚΤΙΚΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΕΡΠΗ ΖΩΣΤΗΡΑ ΜΑΖΙ Η ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΕΝΤΟΝΟ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ. Η συνύπαρξη των δύο νοσηρών καταστάσεων,...
-
ΈΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΔΟΚΡΑΝΙΑΚΗΣ ΠΙΕΣΗΣ. Μέσα στον εγκέφαλο υπάρχει ένα σύστημ...