Ο ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΜΠΕΡΝΕΖ, ΝΕΑΡΟΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ, ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ ΠΑΝΤΡΕΨΕ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΦΡΟΙΝΤ.
Ο νεαρός δικηγόρος Μπερνέζ το 1919 ανοίγει στην Νέα Υόρκη το πρώτο γραφείο των δημοσίων σχέσεων. Είναι ανιψιός του μεγάλου Βιεννέζου Ψυχοθεραπευτή Σίνγκμουντ Φρόιντ και έντονα επηρεασμένος από τις ιδέες και τις θεωρίες του. Μελετά με μανία τα έργα του θείου του, τα φιλτράρει και τα αναλύει και το κυριότερο, τα προσαρμόζει στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς.
Εκεί για πρώτη φορά του έρχεται η ιδέα αναλύοντας την θεωρία για το «ασυνείδητο» ότι δεν είναι η πληροφορία αυτή που επηρεάζει τα πλήθη, αλλά, οι μηχανισμοί του ασυνειδήτου. Έτσι, λοιπόν, βαπτίζει τον όρο «προπαγάνδα» σε «δημόσιες σχέσεις».
Καταλαβαίνει, λοιπόν, για πρώτη φορά ένας άνθρωπος ότι αν καταφέρει και ελέγξει τις επιθυμίες του και τα ένστικτα του κοινού, μπορεί να το οδηγήσει όπου θέλει, ακόμα και στην πιο μεγάλη αχαλίνωτη κατανάλωση.
Η μεγάλη του επιτυχία ήταν τότε η διαφήμιση του καπνίσματος που έγινε στο γυναικείο φύλο σαν ένδειξη χειραφέτησης και ανεξαρτησίας. Μετά την καμπάνια αυτή έσπασε πλέον το κοινωνικό ταμπού, που ήθελε τις γυναίκες να μην καπνίζουν σε δημόσιους χώρους. Μετά από μια επιτυχημένη καμπάνια, η οποία ανέβασε στα ύψη τα κέρδη της καπνοβιομηχανίας στις Ηνωμένες Πολιτείες, οδήγησε τις γυναίκες να έχουν σαν σύμβολο ελευθερίας και ανεξαρτησίας το αναμμένο τσιγάρο.
Ο Μπερνέζ είχε ολοκληρώσει τον στόχο του να βάζει τον καταναλωτή όχι μόνο να αγοράζει το αντικείμενο του επιθυμητού προϊόντος, αλλά, και να συνδέεται συναισθηματικά μαζί του.

0 Comments:

Post a Comment



Δημοφιλείς αναρτήσεις

 

© 2006 | Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger by Blogcrowds.