NEUROMARKETING: ΔΙΕΓΕΡΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ


ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ COCA-COLA ΣΑΝ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΟ ΦΕΡΝΕΙ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΔΙΕΓΕΡΣΗ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΠΕΛΑΤΕΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. ΌΣΟΙ ΜΙΜΗΘΗΚΑΝ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ, ΓΝΩΡΙΣΑΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ.
Πριν από 123 χρόνια ένας έμπορος, χωρίς βέβαια γνώσεις της σημερινής νευροβιολογίας, μετά από ατελείωτες δοκιμές κατάφερε να δημιουργήσει ένα εύγευστο χωνευτικό αναψυκτικό που το ονόμασε Coca-cola.
Αν το όνομά του ανταποκρίνεται και σε κάποια συστατικά της συνταγής του αναψυκτικού δεν το ξέρει κανείς, διότι αυτή φυλάσσεται ακόμα και σήμερα μυστική.
Οι αργότερα και σχετικά σύγχρονες αναλύσεις και εξετάσεις των αποτελεσμάτων του αναψυκτικού αυτού έδειξαν ότι με την πόση του δημιουργείται μία αύξηση του νευροδιαβιβαστή του εγκεφάλου ντοπαμίνη.
Η αύξηση αυτή διεγείρει το δρέπανο του εγκεφάλου και τα βασικά γάγγλια, δηλαδή, κάποιους κυτταρικούς σχηματισμούς στο κέντρο του εγκεφάλου. Το νευρωνικό αυτό τόξο του εγκεφάλου λειτουργεί σαν διακόπτης για το λεγόμενο σύστημα επιβράβευσης. Έτσι, με τον ερεθισμό του προκαλείται ένα αίσθημα ηδονής και απόλαυσης.
Η αίσθηση αυτή της ευχαρίστησης, της διέγερσης επιτείνεται ακόμη περισσότερο και με τον οπτικό ερεθισμό της θέας του μπουκαλιού. Το μπουκάλι διατηρεί το σχήμα του με τις βαθιές αύλακες όλα αυτά τα χρόνια, έτσι που ο καταναλωτής αγγίζοντας το ή βλέποντας το παίρνει μια πρώτη ευχάριστη επιβράβευση για την μεγαλύτερη που θα ακολουθήσει με την γεύση.
Βλέπει, λοιπόν, κανείς ότι η δημιουργία είναι κεφάλαιο. Μάλιστα, αν είναι και επιτυχημένη κρατά εκατοντάδες χρόνια.

0 Comments:

Post a Comment



Δημοφιλείς αναρτήσεις

 

© 2006 | Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger by Blogcrowds.