Ο ΑΛΜΠΕΡΤΟ ΚΟΡΝΤΑΣ ΕΓΙΝΕ ΔΙΑΣΗΜΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ-ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΤΟΥ ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ, ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟ ΜΠΛΟΥΖΑΚΙΑ, ΤΑΤΟΥΑΖ, ΖΩΝΕΣ, ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΤΛ, ΤΡΑΒΗΓΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΑΒΑΝΑ, ΤΟΝ ΓΕΝΑΡΗ ΤΟΥ 1959.
Ο Αλμπέρτο Κόρντας με την φωτογραφία αυτή σαν εικόνα των επαναστατών όλου του κόσμου και κρυφό στοχασμό όλων των αριστερών διανοουμένων κυριάρχησε στον χώρο της ασπρόμαυρης φωτογραφίας με θέματα επαναστατικών ηγετών, αγροτών, εργατών, γυναικών της επανάστασης και των εκφράσεων της θάλασσας.
Σε ένα καινούριο άλμπουμ με 440 σελίδες ενός γερμανικού οίκου, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα περιγράφει ακόμη μια φορά και για πρώτη φορά εμφανιζόμενες εικόνες, όπως αυτή του Φιντέλ Κάστρο ανάμεσα στα ζαχαροκάλαμα το 1967 (φωτο) ή και άλλες με τους διαφόρους ηγέτες της κουβανέζικης επανάστασης και συμπαθούντες τους, όπως η Σιμόν Ντε Μπουβουάρ ή ηγέτες, όπως ο Χουρτσόφ.
Ο ίδιος ο Κόρντας εξηγεί ότι θα ήθελε πάρα πολύ, αντί για οτιδήποτε άλλο, να ήταν ένας φωτογράφος μόδας, γιατί στην δουλειά του τον συγκινεί η «μονιμοποίηση» του στιγμιαίου και η ίδια η στιγμή σαν ιστορικό γεγονός.
Το κίνητρο αυτό ήταν που έδωσε σε όλες του τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες, σε πρόσωπα τέτοια πνοή που μεταδίδει την αίσθηση της στιγμιαίας πραγματικότητας, ακόμη και αν τα βλέπει κανένας τώρα 50 χρόνια αργότερα.
Ο Κόρντας συγκινεί ακριβώς γιατί ερεθίζει με την στιγμή, καταγράφοντας το γεγονός της με διαχρονική έκφραση στο μέλλον. Άπειρες φορές, κοιτώντας τις εικόνες του, μετράμε όλες τις χαμένες αρετές της τότε ακόμη γνήσιας κουβανέζικης επανάστασης και ζούμε το χθες σαν να ήταν σήμερα.

0 Comments:

Post a Comment



Δημοφιλείς αναρτήσεις

 

© 2006 | Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger by Blogcrowds.