ΔΕΝ ΠΡΟΣΚΥΝΩ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΤΟΥ, «ΥΠΟΚΛΙΝΟΜΑΙ ΣΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΟΥ», ΕΓΡΑΦΕ Ο ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΕΝΤΙΑ.
Πράγματι ο πόνος πέρα από όλες τις νευροφυσιολογικές και βιολογικές αναλύσεις παραμένει ένα υψηλό κίνητρο για καλλιτέχνες κάθε είδους. Συγγραφέας όπως ο Ντοστογιέφσκι το θεωρούν μια υψηλής δύναμης οντότητα όπως και πολλοί άλλοι ότι από τον πόνο εξαρτάται όλη η δυναμική της ύπαρξης και χωρίς αυτόν θα ήτανε η ζωή αδιάφορη.
Ιδιαίτερα στο θέμα που αναφερόμαστε, πόνος και τέχνη, μόνο στο διαδίκτυο υπάρχουνε εκατομμύρια αναφορές και γίνονται ετησίως εκατοντάδες εκθέσεις.
Σε μια από αυτές που έγινε στην Γερμανία παρουσιάστηκε κατά την γνώμη μου το πιο εκφραστικό έργο για τις διαστάσεις του πόνου.
Πρόκειται για ένα ξύλο ενός μέτρου καλυμμένο με δέρμα ταύρου το οποίο χρησιμοποιούσαν οι γιατροί προκειμένου να χειρουργήσουν ασθενείς κάτω από την επήρεια του αλκοόλ ή τις βαλεριάνες.
Τους έβαζαν να δαγκώνουν το δέρμα του ξύλου έτσι ώστε να εκτονώνουν τον πόνο τους στο σημείο που άντεχαν διότι πολλοί λιποθυμούσαν ή πέθαιναν.
Γιατί ο πόνος που δεν αντέχεται οδηγεί στον θάνατο.
Βλέπουμε λοιπόν από αυτό το κομμάτι το ξύλο, πέρα από το γεγονός ότι σήμερα έγινε τέχνη, υπήρξε και αφορμή να αναπτυχθούν νέοι μέθοδοι αντιμετώπισης πόνου.
Ιδιαίτερα στο θέμα που αναφερόμαστε, πόνος και τέχνη, μόνο στο διαδίκτυο υπάρχουνε εκατομμύρια αναφορές και γίνονται ετησίως εκατοντάδες εκθέσεις.
Σε μια από αυτές που έγινε στην Γερμανία παρουσιάστηκε κατά την γνώμη μου το πιο εκφραστικό έργο για τις διαστάσεις του πόνου.
Πρόκειται για ένα ξύλο ενός μέτρου καλυμμένο με δέρμα ταύρου το οποίο χρησιμοποιούσαν οι γιατροί προκειμένου να χειρουργήσουν ασθενείς κάτω από την επήρεια του αλκοόλ ή τις βαλεριάνες.
Τους έβαζαν να δαγκώνουν το δέρμα του ξύλου έτσι ώστε να εκτονώνουν τον πόνο τους στο σημείο που άντεχαν διότι πολλοί λιποθυμούσαν ή πέθαιναν.
Γιατί ο πόνος που δεν αντέχεται οδηγεί στον θάνατο.
Βλέπουμε λοιπόν από αυτό το κομμάτι το ξύλο, πέρα από το γεγονός ότι σήμερα έγινε τέχνη, υπήρξε και αφορμή να αναπτυχθούν νέοι μέθοδοι αντιμετώπισης πόνου.
Ετικέττες: εκθέσεις, ίντερνετ, Ντοστογιέφσκι, πόνος, τέχνη
0 Comments:
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΟΙ ΠΟΝΟΙ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΙΔΥΜΟ ΕΙΝΑΙ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΕΡΟΙ ΣΕ ΦΑΡΜΑΚΑ ΚΑΙ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ ΔΕΝ ...
-
Το εγκεφαλογράφημα είναι εδώ και μισό αιώνα πλέον γνωστό στην κλινική ρουτίνα. Κυρίως, χρησιμοποιείται για τη διάγνωση των εκφυλιστικών παθή...
-
Ο ΕΡΠΗΣ ΖΩΣΤΗΡΑΣ ΠΟΛΥ ΤΑΚΤΙΚΑ «ΧΤΥΠΑΕΙ» ΣΕ ΜΕΡΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ, ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΔΙΑΓΝΩΣΤΕΣ. ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ...
-
ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΛΟΓΩ ΖΕΣΤΗΣ ΚΑΙ ΥΓΡΑΣΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΩΝ ΠΟΙΚΙΛΟΧΡΟΥ ΠΙΤΥΡΙΑΣΗΣ Αν και η βασική αιτία της εμφάνισης της πο...
-
ΣΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ASPERGER ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΕΛΑΦΡΑ ΜΟΡΦΗ ΑΥΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ, ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΚΑΠΟΙΩΝ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΩΝ ...
-
Η ΜΥΟΤΟΝΙΚΗ ΔΥΣΤΡΟΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΡΓΑ ΕΞΕΛΙΣΣΟΜΕΝΗ «ΥΠΟΥΛΗ» ΑΡΡΩΣΤΙΑ ΠΟΥ «ΞΑΦΝΙΑΖΕΙ» ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΗΣ. Είναι πάρα πολύ δύσκολο για έναν γι...
-
Με τρομερή συχνότητα εμφανίζεται τον τελευταίο καιρό ο έρπης ζωστήρας. Πρόκειται για κόκκινες επώδυνες φουσκάλες με φαγούρα και πόνο, ταξιδε...
-
ΟΙ ΑΡΑΧΝΟΕΙΔEIΣ ΚΥΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΟΙ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΑΧΝΟΕΙΔΗ ΜΗΝΙΓΓΑ ΤΩΝ ΤΟΙΧΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΚΑΙ Κ...
-
ΠΟΛΥ ΤΑΚΤΙΚΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΕΡΠΗ ΖΩΣΤΗΡΑ ΜΑΖΙ Η ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΕΝΤΟΝΟ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ. Η συνύπαρξη των δύο νοσηρών καταστάσεων,...
-
ΈΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΔΟΚΡΑΝΙΑΚΗΣ ΠΙΕΣΗΣ. Μέσα στον εγκέφαλο υπάρχει ένα σύστημ...